Optimalizálja wordpress weboldalát a keresőmotorok láthatósága érdekében

weboldal szerkesztés

A WordPress CMS használata során számos beépített funkció található, amelyek megkönnyítik a SEO-t. Ha a nagyszerű keresési eredményekről van szó, a tartalom a király, a WordPress pedig megkönnyíti a tartalom létrehozását és a megfelelő oldali keresőoptimalizálást. Könnyedén módosíthatja az állandó hivatkozások, címek és metaleírások szerkezetét, hogy a Google és más keresőmotorok megtalálhassák honlapját és megjelenítsék annak tartalmát.

Egy WordPress oldal akkor is jól optimalizálható keresőmotorokra, ha a weboldal készítője nem csak grafikus, hanem valóban hozzáértő programozó is. A WordPress erőssége abban rejlik, hogy a SEO szakértők világszerte számos bővítményt készítettek, amelyeket telepíthetünk és felhasználhatunk az optimalizáláshoz. Ugyanakkor egy WordPress oldal hátránya, hogy ezeket a bővítményeket versenytársaink is használhatják.

A WordPress SEO beépülő modul lehetővé teszi az egyes bejegyzéstípusok (pl. oldalak, bejegyzések, média), taxonómiák (pl.: kategóriák, címkék), gyűjteményoldalak (pl.: szerzői archívumok) és több indexük alapértelmezett beállításainak beállítását – oldal aloldal. Ez már professzionális szintű SEO beállítás, és csak akkor szabad megváltoztatni, ha tudjuk, hogy mit és miért állítunk be. A prémium WordPress weboldalak alapértelmezés szerint optimális beállításokat is kapnak.

A WordPress lehetővé teszi az egyes bejegyzések kategorizálását. A cikk elején távolítsa el a „Nem kategorizált” kategóriát, így az Ön cikke – hacsak nem állítja be másként – honlapja fő kategóriájába fog tartozni. Azt javaslom, hogy a lehető legkevesebb kategóriát használjon, és semmiképpen ne adjon hozzá új kategóriákat webhelyéhez minden cikkhez, mert a végén annyi kategóriát kap, ahány cikk. Ez olyan, mintha könyvjelzőt adna a könyv minden fejezetéhez: soha nem találja meg, ahol abbahagyta.

Ha engedélyezve van, a felhasználók megtalálják a regisztrációs lehetőséget a webhely bejelentkezési oldalán (pl.: yoursite.com/wp-login.php). Mostantól a felhasználók felhasználónevük és e-mail címük megadásával regisztrálhatnak az oldalon.

Meg kell fontolnia, hogy vállalkozásának van-e közérdekű vonatkozása. Könnyű. Például az autószerelőknél közlekedésbiztonsági vagy környezetszennyezési problémák merülnek fel. Már most sok-sok témával és esettel lehet előrukkolni, hogy a nyilvánosság előtt szóljon.

A téma eldöntése után sajtóközleményt írnak, amelyet elküldenek 300 újságírónak. Ha csak öten tesznek bejelentést, akkor egy nap alatt 5 kiváló minőségű linket kap, és nagyot ugrott. Természetesen sajtóközleményt kell készíteni, például a témában posztot kell írni a weboldalán, mert e nélkül úgy tűnik, hogy egyáltalán nem érdekli a téma, és csak keres linkeket.

Gondoljon bele: az olvasó szemszögéből teljesen logikus, ha egy cikkben minden fontos információ benne van egy adott témában, az Önnek is tetszik, és nem kell sok-sok helyről keresgélnie az információkat. Tehát: Tegyen közzé minél hosszabb és részletes cikkeket.

Ajánlott cikkek